Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:111
TÝDEN:561
CELKEM:198787
Další úseky vznikající dálnice D4 budou v rámci dočasných dopravních opatření zprovozněny pro dopravu
Dostavba dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem se blíží k závěru, hotovo je 97,5 procenta projektu. Na řidiče čekají poslední dopravní omezení, v prosinci bude D4 zprovozněna v plném rozsahu.
Stavební práce byly zahájeny v roce 2021 a v současné době je na D4 hotovo zhruba 97,5 % projektu. „Stavba dálnice D4 Via Salis finišuje a současná dopravní omezení na trase už patří k těm skutečně posledním. V prosinci bude D4 zprovozněna v plném rozsahu. Děkujeme všem řidičům za opatrnost a ohleduplnost. Prosíme, aby pozorně sledovali dočasná dopravní značení,“ uvádí mluvčí Via Salis Daniela Pedret.
V takzvaném plném profilu, tedy v obou jízdních směrech a obou pruzích, je od 16. 9. opět plně k dispozici řidičům téměř pětikilometrová trasa Skalka – Háje. Na tomto úseku (původně zprovozněném v roce 2017) byla v rámci modernizace položena zcela nová svrchní asfaltová vrstva, dobudovány bezpečnostní zálivy i instalována technologie Dálničního informačního systému. Podobně v plném profilu pojede doprava v brownfieldovém 3,5 km dlouhém úseku Nová Hospoda – Krašovice, který byl modernizován stejným způsobem a byl původně zprovozněn v roce 2004.
V obou jízdních směrech bude od poloviny září otevřen také úsek číslo 2 Háje – Milín v délce 5,5 km a část úseku v délce 2,5 km od Milína po Těchařovickou křižovatku. Doprava bude vedena v jednom jízdním pruhu v každém směru. Stavebníci provádějí dokončovací práce po stranách dálnice či ve středovém dělícím pásu. Proto se bude střídavě jezdit po vnějších („pomalých“) pruzích nebo po vnitřních („rychlých“) pruzích tohoto úseku.
V části úseku Lety – Čimelice od obce Nerestce po křižovatku v Letech bude doprava koncem září vedena v levém jízdním pásu v režimu 1+1. Významné změny v dopravním režimu čekají také úsek v lokalitě mimoúrovňové křižovatky Mirotice, která se zde kříží se silnicí II/121. Zde se dopravní opatření budou upravovat dokonce několikrát a bude se měnit najíždění na dálnici.
„Na stavbě se v celé její délce pracuje denně včetně víkendů a za jakéhokoliv počasí. V době nejvyššího nasazení letos na dálnici pracovalo najednou více než 1000 lidí a stovky strojů,“ dodala Iveta Štočková, tisková mluvčí Skupiny VINCI Construction CS.
zdroj: pribram.cz